- Reklama -aktuálně

I práci kadeřníka lze reklamovat

Pokud po návštěvě kadeřnického salonu máte prázdnou peněženku a domů byste šli nejraději kanálem, můžete si za to samy.

I vy patříte mezi nešťastnice, které by se po každé návštěvě kadeřníka nejraději plazily domů kanály? Můžete si za to samy.

Většina žen situaci důvěrně zná. Nejprve najdeme vhodný účes na stránkách magazínu, obrázek si pečlivě vystřihneme a hrdě ukážeme kadeřníkovi. Ten na něj blýskne pohledem, znalecky pokývá hlavou, zastřihá nůžkami… a zopakuje svůj oblíbený (a často jediný) střih. Katastrofu završí fén az vytoužené image ležérní studentky se na nás ze zrcadla mračí přísná profesorka v letech. Na závěr přidáme k platbě slušné spropitné a v bezpečné vzdálenosti od salonu nasadíme na vlasy decentní kšiltovku, kterou si ponecháme celé dva měsíce.

„Bohužel, podobné zkušenosti nejsou u klientů vůbec vzácné. Nezlepší se, dokud si nezačnou na úroveň služeb stěžovat,“ konstatuje kadeřník Marek Kopanica. „Je to jednoduché – pokud neprojevíme žádné výhrady, kadeřník nemá motivaci chodit na školení, kde by se mohl naučit nové střihy a techniky úpravy. Za dvouměsíční kurz, kde se do účastníků neustále lijí nové informace a dovednosti, zaplatí zahraniční stylisté i deset tisíc eur. Na Slovensku nejsme ochotni investovat ani do jednodenního školení za 130 eur. Kvalita kadeřnických služeb se u nás proto pohybuje v začarovaném kruhu, za který však mohou tak trochu i zákazníci.“

Úvodní přípravy
Víme si stěžovat na nekvalitní boty, v restauraci dokážeme vrátit vlažnou polévku, ale v kadeřnickém salonu se naše asertivita podezřele vypaří. Vzhledem k tomu, že výsledný efekt ovlivní náš vzezření a náladu na pěkných pár měsíců, je naše chování poměrně absurdní.

„Množství nedostatků se dá zamaskovat, ale zkažený účes jen tak snadno neskryjete. Navíc špatně sestříhaný nebo zničený vlas nám nenaroste za pár dní, ale za několik měsíců. To je, myslím, dost důvodů, abychom si o plánované změně účesu s kadeřníkem trochu popovídali,“ říká Marek Kopanica. Vítány jsou jakékoli názorné ukázky v podobě fotek a obrázků, které přiblíží zákazníkovo přání. Někdy jsou dokonce lepší než slovní popis, při kterém může snadno dojít k nedorozumění.

„Obrázek by však neměl sloužit jako závazný model, ale jako téma k otevřené diskusi,“ vysvětluje Kopanica a dodává: „Kadeřník by měl klienta vyslechnout, ale měl by mu zároveň doporučit, co je pro něj vhodné a co už ne. Často se stává, že stylista vyplní mechanicky zákazníkovo přání, i když ví, že mu s největší pravděpodobností zničí vlasy. Takhle by to fungovat rozhodně nemělo.“ Úvodní konzultace by se tedy neměla odbýt větou typu: ‚Tak, co s tím chcete?‘ Naopak, dobrý kadeřník by si měl na slyšení klienta vyhradit alespoň pár minut a komunikovat s ním i během úpravy účesu.

Účes jako projekt
„Nespokojenost klienta se dá vycítit už z jeho chování. Pokud se začne například drolit na židli nebo si často upravuje účes a přehrabuje vlasy, je dobré na chvíli přestat a popovídat si,“ říká Kopanica. „Ani já nejsem neomylný a také jsem zažil nepříjemné momenty. Jednou jsem například špatně odhadl kvalitu vlasů a při mytí jsem si všiml, že namísto zamýšlené blond barvy má klientka červený odstín. Zákaznici jsem sundal ručník, seznámil ji se skutečností a přiznal jsem chybu. Za hodinu a půl z ní byla blondýna s takovým odstínem, jaký chtěla mít původně. Samozřejmě neplatila a dostala od nás zdarma kosmetické produkty. Dotyčná dáma je stále mojí klientkou a dnes se na příhodě spolu smějeme.“

Nesmíme zapomínat, že nový účes je často výsledkem delšího procesu. Dokud s ním nebudeme dokonale spokojené, vyžaduje víc než jen jednu návštěvu u kadeřníka. „Nemohu být s klientkou neustále, a proto nevím, jak se její nový účes chová a jaký z něj má celkový pocit, zda je spokojená s délkou, hustotou a podobně. Když se k nám vrátí, podá mi potřebné informace, já naopak nabídnu řešení a takovýmto způsobem vlasy doladíme až do dokonalosti,“ dodává Marek Kopanica.

I vlasy lze reklamovat
\“Pokud nebyla služba poskytnuta kvalitně a chybu lze napravit, spotřebitel má právo na její bezplatné odstranění,\“ připomíná mluvčí Slovenské obchodní inspekce Danuše Krkošová. Výhrady je třeba tlumočit kadeřníkovi okamžitě, protože později se pochybení dokazuje obtížněji.

„Záruční lhůta pro kadeřnické služby není speciálně upravena, proto platí všeobecná tříměsíční záruka na služby, kterou stanoví Občanský zákoník. Poskytovatel služby musí reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, to znamená nejrychleji po zjištění vady. Pokud odmítne, spotřebiteli nezbývá nic jiného, ​​než se obrátit na soud. Důkazní břemeno nese zákazník, který musí prokázat, že kadeřnická služba byla poskytnuta nekvalitně. Pomohou výpovědi svědků, fotografie zničených vlasů, případně odborný posudek dermatologa.

Další články autora

Comments

- Komerční sdělení-PR články

Nejnovější články